Joga dla seniora 60+

Joga dla seniora 60+

Zapraszamy  na  3 miesięczny kurs  jogi „SENIOR 60+” adresowany do wszystkich  osób po sześćdziesiątce które chcą rozpocząć praktykę jogi

13 marca 2017r. zajęcia w poniedziałki o 16:00. Kurs trwać będzie od 13.03 -19.06.17  Zajęcia prowadzi  Marysia Biegun.   Niestety z powodu zbyt małej ilości osób kurs został odwołany!

Warunki kursu poniżej.

 

Zajęcia  dostosowane są dla osób starszych, niezależnie od  ich sprawności fizycznej. Specjalnie z myślą o seniorach powstała grupa skierowana do tej grupy wiekowej, by zrozumieć jak zdrowo się starzeć, dbając o ciało fizyczne, utrzymując świadomy oddech i   uważny umysł. 

Wraz z wiekiem ciało człowieka zmienia się. Im jesteśmy starsi, tym nasze ciało na skutek siły grawitacji i codziennych obciążeń, oraz psychicznych napięć  ulega zesztywnieniu. Praktyka jogi pozwala ten proces zauważyć i mu zapobiegać, aby mimo upływu lat cieszyć się zdrowiem i prostą postawa ciała.

Spokojna, zrównoważona praktyka do której używamy  specjalnych pomocy do jogi ,będzie wpływała na uruchamianie i wzmacnianie mięśni w całym ciele, oraz na uświadamianie sobie które rejony ciała są  najtrudniejsze, sztywne, zamknięte. Każde ćwiczenie jest instruowane  przez nauczyciela i wykonywane w ciszy,spokoju, aby móc obserwować siebie. Ta praca przynosi  przebudzenie świadomości ciała i radość.

 

Praktyka asan (pozycji jogi) skierowana jest, przede wszystkim  na symetryczne  wydłużanie i wzmacnianie  ciała.
Praktykowanie jogi buduje i rozciąga mięśnie, wzmacnia stawy i ścięgna, układ nerwowy (szczególnie współczulny) oraz immunologiczny, zwiększona mobilność powoduje że organizm produkuje zwiększoną ilość płynu stawowego a większa świadomość ciała pomaga w korygowaniu postawy co z kolei wpływa na prawidłowe funkcjonowanie układu kostno-stawowego.
Proszę pamiętać jednak, że nasze centrum jogi nie jest placówką rehabilitacyjną i przy poważniejszych problemach zdrowotnych i różnorakich schorzeniach, mogą  Państwo rozpocząć praktykę  po konsultacji z lekarzem i robią to na własną odpowiedzialność. Osoby z endoprotezami bioder, poważnymi przepuklinami kręgosłupa,stanami bólowymi w ostrej fazie,  nie mogą podejmować praktyki na grupach, ponieważ w tym wypadku wymagane jest bardzo indywidualne i terapeutyczne zastosowanie jogi, co nie jest możliwe na grupie wieloosobowej .
 

 

WARUNKI  KAŻDEGO  3 MIESIĘCZNEGO KURSU:

 
Koszt  kursu„SENIOR 60+”to 260zł.
 

Uczestnictwo w kursie gwarantuje wpłata zaliczki w wysokości 100zł na konto nr: 05 1030 0019 0109 8530 0041 1604 , Citibank, Centrum Hatha Jogi, ul. Pocztowa 8A, 43-309 Bielsko-Biała. Proszę o  podanie  grupy na którą Państwo się zapisujecie na przelewie( np. kurs  Senior)   Proszę również o przesłanie   informacji  na adres mailowy  z Imieniem i nazwiskiem oraz   numerem telefonu! Wpłata zaliczki jest jednoznaczna z akceptacją warunków kursu i nie podlega zwrotowi.

Ilość miejsc  jest ograniczona, decyduje kolejność  zgłoszeń (mailowych, lub  telefonicznych) i wpłat zaliczek. Reszta kwoty, czyli 160zł  do zapłacenia na pierwszych zajęciach kursu (na konto, lub na miejscu).

Kurs dla początkujących  jest grupą zamkniętą, koszt całego  kursu płatny jest  z góry. Ewentualne nieobecności można odrobić podczas trwania kursu na grupach początkujących, lub na grupach „dla kręgosłupa”. Nie istnieje możliwość zwrotu pieniędzy za niewykorzystane zajęcia. Po zakończeniu kursu nie istnieje możliwość odrobienia niewykorzystanych zajęć!

Kurs trwa 3 miesiące( w sumie 13 zajęć, z czego każde zajęcia trwają półtorej godziny), od podstaw przerabiamy podstawowe grupy asan(pozycji Jogi)

Karta BENEFIT MULTISPORT  nie obejmuje 3 miesięcznego kursu dla początkujących!

 
 

REGULAMIN ZAJĘĆ

ZDROWIE
1. Wszyscy uczestnicy zajęć w  są zobowiązani do  wypełnienia  i podpisania regulaminu na pierwszych zajęciach jogi.
2. Kobiety są zobowiązane do zgłaszania przed zajęciami menstruacji.
3. Kobiety w ciąży mogą brać udział w zajęciach tylko za zgodą prowadzącego i po konsultacji z lekarzem.
4. Wszelkie niepokojące objawy w trakcie wykonywania ćwiczeń (np.: nagły wzrost ciśnienia, napięcie w oczach, ból w stawach) należy bezzwłocznie zasygnalizować prowadzącemu.
5. Osoby z poważniejszymi problemami zdrowotnymi mogą przystąpić do rozpoczęcia praktyki w  po konsultacji z lekarzem i robią to na własna odpowiedzialność!
6. Osoby z chorobami stóp lub otwartymi ranami dłoni lub/i stóp zobowiązane są do korzystania z prywatnej maty.

ZALECENIA DLA ĆWICZĄCYCH
1. Do ćwiczeń należy przystępować o pustym żołądku, W trakcie zajęć nie należy pić. Nie dotyczy to osób z cukrzycą.
2. Ćwiczy się boso, w przewiewnym niekrępującym ruchów stroju.
3. Program każdych zajęć stanowi całość, dlatego należy brać w nich udział od początku do końca. Chęć wcześniejszego wyjścia prosimy zgłaszać prowadzącemu przed rozpoczęciem lekcji.
4. Nie wolno pomagać innym uczestnikom zajęć, chyba, że następuje to na wyraźne polecenie prowadzącego.
5. Zachowaj ciszę! W trakcie zajęć nie należy prowadzić rozmów, ani w jakikolwiek inny sposób zakłócać ich przebiegu.Wszelkie wątpliwości oraz pytania dotyczące własnej praktyki można przedstawiać przed lub po zajęciach bezpośrednio u prowadzącego.
6. Osoby niepełnoletnie mogą brać udział w zajęciach po konsultacji z prowadzącym i dostarczeniu pisemnejzgody rodziców lub opiekunów.

7.Pieniądze i inne cenne przedmioty lepiej zabrać ze sobą na salę.

 8. Przed zajęciami wyłącz komórkę!!!

UDZIAŁ W ZAJĘCIACH

  1. Uczestnicy korzystają z usług Centrum Hatha Jogi w Bielsku  na własną odpowiedzialność.
  2.  Warunkiem podjęcia praktyki na zajęciach grupy zaawansowanej jest przynajmniej 6 miesięcy regularnej praktyki jogi Iyengara oraz dobry stan zdrowia.
  3. Centrum Hatha Jogi w Bielsku Katarzyny Radka nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikłe znieprzestrzegania niniejszego Regulaminu

W razie pytań proszę o kontakt mailowy,telefoniczny,lub smsowy :)

Kasia Radka
e-mail: k.radka@yahoo.pl
tel.: +48 602 53 42 73